Periode | Organisatie | Functie |
Februari 2022 - juli 2022 | Intrakoop | Manager Digitale Transformatie a.i. |
Intrakoop is een coöperatie, opgericht in 1959 door een aantal zorgorganisaties om samen slimmer in te kopen. Inmiddels heeft Intrakoop zo’n 550 leden met ruim 7.000 locaties. Allemaal zorgorganisaties voor cure en care. Intrakoop is hiermee de grootste inkoopcoöperatie binnen de zorg. Energie, mondkapjes, ICT, medische artikelen en eten en drinken, Intrakoop verzorgt gezamenlijke inkoopcontracten voor een groot aantal productgroepen.
Aanleiding voor deze opdracht was de behoefte aan verdere groei van de Intrakoopcommunity en een overkoepelende digitale strategie.
Verantwoordelijkheden tijdens deze opdracht waren:
* Digitale strategie
* Optimalisatie en activatie van de Intrakoopcommunity
* Rapporteren aan de directeur
Digitale strategie
Een virtueel ziekenhuis, een pleister die je hartslag en ademhaling meet, een horloge dat zelf 112 belt wanneer je een hartaanval krijgt of een digitaal fotolijstje dat je huis scant, je leefpatroon in kaart brengt en familie alarmeert zodra je hiervan afwijkt (groot alarm, oma slaapt uit!)
Er gebeurt kortom veel in de zorg. Interessante ontwikkelingen waardoor de zorg er in de toekomst waarschijnlijk heel anders uitziet. Als Manager Digitale Transformatie heb ik hierover een visie mogen ontwikkelen, om vervolgens een digitale strategie te formuleren die hierbij aansluit. Een visie en strategie die enthousiast zijn ontvangen en in gang zijn gezet!
Het lijken ontwikkelingen voor de verre toekomst, maar onderzoek leert dat deze dingen al bestaan of er al pilots mee worden gedaan. Concrete ontwikkelingen dus, waarbij het van belang is om er tijdig op in te spelen. De positieve ontvangst van de digitale strategie heeft ertoe geleid dat Intrakoop versneld extra aandacht gaat besteden aan E-Health.
Daarnaast zijn aanbevelingen gedaan voor het gebruik van nieuwe online marketingtools en het digitaliseren van het primaire proces.
Optimalisatie en activatie van de Intrakoopcommunity
Een actieve community realiseren is altijd een uitdaging. Het vraagt veel aandacht en inspanningen. In het geval van de Intrakoopcommunity waren er ook een aantal structurele aspecten die een actief gebruik in de weg stonden. Nadat de belangrijkste aspecten waren opgelost kon gestart worden met het activeren van de community. Een duidelijke verbetering van het gebruik is gerealiseerd met behulp van artikelen in de nieuwsbrief, social media posts, actief onderwerpen agenderen en opvolging geven aan de vragen op het forum en de stand op de Dutch Health Week.
Feedback
Naast de directeur van Intrakoop hebben ook twee andere collega's een aanbeveling op LinkedIn willen geven: