Potential Marketing
  • Home
  • Potential
    • Jolanda Goense
  • Strategie
    • Strategie
    • Data en AI
    • Domotica
  • Marketing
    • Marketing
  • Communicatie
    • Communicatie
    • Virtual Reality
    • Afdelings-management
    • Cursus Online Strategie
    • Cursus Affiliate Marketing
  • Referenties
    • Implementatie Ecommerce platform
    • Marketing & Communicatie Falck
    • Communicatie Deltavliegen
    • Channelmanager DELTA
    • Strategie TenCate Grass
    • Category Manager Mediq
    • Category Manager DA
    • Communicatiemanager FCB
    • Herpositionering NederlandVacature.nl
    • Strategie ABN AMRO
    • Productmanager Direct Mail PostNL
    • Strategie kamperen ANWB
    • Strategie Cordares ICT
    • Communicatie hypotheken ING
    • Strategie babyvoeding
    • Strategie Aviko
    • Strategie Bols jenever
    • Marketing Koffie
  • Trends
    • 3D schilderen
  • Contact

Communicatie hypotheken ING

Organisatie ING / Postbank nv, afdeling Corporate Communicatie
Functie Senior Communicatiemanager
Periode september 2005 - januari 2006

 

ING / Postbank nv

In 2005/ 2006 was Postbank marktleider op het gebied van hypotheken. Deze positie was vooral te danken aan de 'oversluitmarkt'. Onder invloed van de lage hypotheekrente en grote reclamecampagnes, besloten veel huizenbezitters hun hypotheek 'over te sluiten' naar een lagere rente en een nieuwe bank, de Postbank.

Aanleiding opdracht

Potential heeft tijdens het zwangerschapsverlof van de Senior Communicatiemanager deze functie vervuld.

Inhoud opdracht en resultaten

Grote massa mediale campagnes zijn gecoördineerd met onder andere TV-commercials, radio spots, print en Direct Mail. Eén van de TV-commercials was de commercial met Dennis van der Geest. Nieuwe communicatiemiddelen zijn uitgeprobeerd zoals een sticker op kranten. Marktonderzoek is uitgevoerd, briefings zijn opgesteld, mediaplanningen zijn gemaakt en interne goedkeuring is verkregen. In een relatief korte periode van 4 à 5 maanden is 2,5 miljoen euro budget besteed.

Daarnaast is een strategisch communicatieplan opgesteld. Onderdeel hiervan was een berekening bij welke stijging van de hypotheekrente de oversluitmarkt zou ophouden te bestaan. Op dat moment was dit voor velen een onwaarschijnlijk scenario. Een jaar later werd dit rentepercentage echter bereikt.

Referentie

Zowel de campagnes als het communicatieplan zijn zeer positief ontvangen. De invulling van de opdracht werd door de opdrachtgeefster beoordeeld met een 8,5! Onderstaand een paar opmerkingen uit de feedback:

Trekt problemen breder, creatief in oplossingen en ontwikkelen van strategische richtingen. Resultaatgericht (gedreven om werk goed te doen) juist ook nog iets extra's. 

 
Vind hier de volledige Feedback ING.



© 2023 Potential Marketing
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy statement

Volg ons