Virtual Reality

Op zoek naar een marketeer met kennis over dit onderwerp? Potential is op de hoogte van de mogelijkheden. Virtual Reality biedt veel kansen. Wilt u hierop inspelen? Potential kan u verder helpen!   

Potential heeft uitgebreid onderzoek gedaan naar de mogelijkheden van Virtual Reality en Augmented Reality. Heeft een overzicht gemaakt van de verschillende technologieën en hun voor- en nadelen. Ook is gekeken naar de toepassingsmogelijkheden: voor welke organisaties is Virtual Reality of Augmented Reality interessant?

Wat is Virtual Reality?

Virtual Reality (VR) is een technologie waarbij een virtuele werkelijkheid wordt gecreëerd. Door de zintuigen te manipuleren ervaart u als gebruiker deze schijnwerkelijkheid als een nieuwe realiteit waarin u zich daadwerkelijk voortbeweegt. U ziet, hoort, voelt en beleeft deze nieuwe driedimensionale wereld om u heen. Bovendien bent u in staat om interactief veranderingen aan te brengen. Bijvoorbeeld door op een knop te drukken of een hendel te bewegen. Voor deze manipulatie dient u te beschikken over speciale VR-apparatuur: een bril, afstandsbediening of handschoenen. 

Wat is Augmented Reality?

Augmented Reality (AR) is een technologie waarbij de werkelijkheid wordt verrijkt met een virtuele toevoeging. Om deze virtuele content te kunnen zien, heeft u een smartphone of tablet nodig met daarop een specifieke app. De virtuele toevoeging kan zowel tweedimensionaal als driedimensionaal zijn.

Bij een tweedimensionele toevoeging kunt u denken aan een folder waaraan een extra digitale laag is toegevoegd. Via deze laag kunt u eenvoudig een bijbehorend filmpje starten of naar de betreffende productpagina gaan. Omdat u met deze technologie snel van papier naar de bijbehorende websitepagina gaat, wordt deze toepassing ook wel 'print-to-web' genoemd.

Bij een driedimensionele toevoeging verschijnt een afbeelding, die u van verschillende kanten kunt bekijken door met uw smartphone te bewegen. Bijvoorbeeld één van de kunstwerken uit het museum dat wordt besproken. Of nieuwe meubels, zie bijvoorbeeld onderstaand filmpje van Ikea.




Voor welke organisaties is Virtual Reality en Augmented Reality interessant?

Virtual Reality en Augmented Reality is interessant voor onder andere de volgende branches:

  • Gaming industrie (het is een open deur, maar kan natuurlijk niet onvermeld blijven)
  • Organisaties en beroepen met complexe trainingen: onderhoud booreiland, piloten, chirurgen
  • Projectontwikkeling: woningbouw, bedrijfspanden
  • Woning inrichting
  • Toeristische sector
  • Reisbranche: reisorganisaties met omvangrijke reisgidsen
  • Verhuurorganisaties vakantiewoningen
  • Webshops met omvangrijke catalogi (kleding, kantoorartikelen)
  • Tijdschriftenbranche

Wat mag u verwachten van Potential?

Potential weet in korte tijd de volgende zaken tot stand te brengen;

  • Een analyse welke ontwikkelingen op het gebied van Virtual en Augmented Reality interessant zijn voor uw organisatie.
  • Een marketing- en communicatieplan hoe u optimaal kunt inspelen op de ontwikkelingen op het gebied van Virtual en Augmented Reality. 
  • Projectleiding op het gebied van productontwikkeling en communicatie.


Wilt u weten wat Augmented Reality en Virtual Reality voor uw organisatie kan betekenen?

Neem nu contact op!  Een gesprek is gratis en vrijblijvend!