Productontwikkeling

Vind nu het gat in de markt!

Een nieuw product introduceren, het lijkt zo eenvoudig. Je kijkt naar de laatste trends en ontwikkelt een productvariant die daar bij aansluit.

Goede productontwikkeling is echter meer dan dat. Het is een andere manier van kijken. Waardoor er geen sprake is van een extra variant, maar een heel nieuwe categorie.

Een nieuwe categorie die pas echt interessant is wanneer u gebruik kunt maken van bestaande productiemiddelen en kennis. Want hoe leuk productontwikkeling ook is, het gaat niet alleen om meer omzet, maar ook om meer winst. Het maximaal uitnutten van de assets die uw organisatie heeft.

Nu klinkt dit allemaal prachtig, maar u vraagt zich wel af of dit in de praktijk ooit lukt.

En dat is dus het geval, er zijn concrete voorbeelden van dergelijke product introducties. Product introducties waar Potential verantwoordelijk voor is, als projectleider van een multi-disciplinair team. Van marktanalyse, productidee, concept ontwikkeling, formulering van de businesscase, productie tot communicatie. Introducties die hebben geleid tot een stijging van het marktaandeel, een verhoging van omzet en winst.

Meer weten?

Neem contact op!