'Kwalitatief, 100% natuurlijk en smakelijk, dat is het veevoer van Duynie Feed. Varkens en koeien eten het graag en krijgen hierdoor meer voedingsstoffen binnen, wat een positieve bijdrage levert aan hun gezondheid, groei en melkproductie. Voedingsstoffen uit planten zoals suikerbieten, aardappelen, mais en tarwe, hoofdzakelijk in de regio geteeld. Het maakt het ruwvoer afkomstig van de eigen grond van veehouders extra smakelijk. Daarnaast levert voer van Duynie Feed een positieve bijdrage aan het resultaat door een verlaging van de voerkosten, goed advies en extra services.'
Circulariteit is de core business van Duynie Group. Duynie zorgt ervoor dat voedingsstoffen uit planten optimaal worden benut, geen eiwit gaat verloren!
Dit bijzondere gegeven werd echter nog weinig gecommuniceerd. Binnen Duynie Group was een nieuwe positionering en visual identity in een vergevorderd stadium. Potential heeft er door een vertaling naar concrete teksten - zoals bovenstaand - materialen en campagnes voor gezorgd dat de voordelen van Duynie beter voor het voetlicht werden gebracht. Met resultaat!
Periode | Organisatie | Functie |
Januari 2019 - juli 2019 | Duynie Feed Nederland | Projectmanager Marketing a.i. |
september 2019 - februari 2020 | Duynie Group | Internationational Projectmanager Marketing a.i. |
Implementatie e-commerce platform
Belangrijkste project was de succesvolle implementatie van het e-commerce platform MijnDuynie in Nederland. MijnDuynie biedt klanten de mogelijkheid online te bestellen, de mineralen boekhouding te downloaden, contactgegevens te wijzigen en meer. Bij de start van het project was MijnDuynie in een vergevorderd stadium, maar nog niet af. Er bestond behoefte aan aanvullende functionaliteiten om de werking van het systeem optimaal af te stemmen op het bedrijfsproces. Deze functionaliteiten zijn gerealiseerd en getest. Belangrijk onderdeel van het project was het omgaan met weerstand en het realiseren van draagvlak. Met dank aan een prettige samenwerking met alle projectleden ging - op de geplande datum - MijnDuynie 'live'!
Een multi-mediale campagne is gerealiseerd om MijnDuynie onder de aandacht van klanten te brengen. De evaluatie heeft veel kennis opgeleverd over welke media wel en niet effectief zijn!
Na de introductie bleek dat er ook in andere landen interesse bestaat in deze ‘webshop voor B2B klanten’. Tijdens het tweede deel van de opdracht zijn dan ook voorbereidingen getroffen voor het internationaal uitrollen van MijnDuynie, zoals het testen in Nederland en Polen van een demo versie met extra functionaliteiten gemaakt in Invision.
Realisatie twee nieuwe websites: Duynie Feed NL en UK
In een periode van een half jaar zijn twee nieuwe websites gerealiseerd: Duynie Feed NL en UK. Een grote verandering vergeleken met de oude websites: nieuwe fotografie, nieuwe visuals en vooral heel erg veel nieuwe teksten. Slechts één pagina is hetzelfde gebleven! De overige pagina's zijn geactualiseerd, herschreven of nieuw ontwikkeld. Iedere pagina is opgesteld in overleg met de betreffende deskundige en afgestemd met alle stakeholders. Marktonderzoek is gedaan bij klanten in zowel Nederland als de UK. De websites zijn dan ook live gegaan met draagvlak bij alle betrokkenen.
Op basis van de content van de nieuwe websites is de Belgische, BE-NL website gecompleteerd. Een derde 'nieuwe' website! De BE-FR website en de Poolse website zijn aangevuld. De nieuwe content vormt de basis waarmee de websites in andere Europese landen kunnen worden gecompleteerd. Bij het ontwikkelen en completeren van de websites is gebruik gemaakt van CMS Yelloobox.
Social Media
Het aantal volgers van de LinkedIn pagina is gegroeid met 46%, het aantal volgers van de Facebook pagina met 10% in een periode van slechts 5 maanden. Het resultaat van het regelmatig plaatsen van aansprekende content.
Realisatie communicatie materialen
Een folder is ontwikkeld in het Nederlands, Frans en Pools. Een intern communicatieplan is opgesteld en een poster is gemaakt.
Multi-mediale communicatie campagnes
De reclamecampagne van perspulp werd vroegtijdig stopgezet: het product was sneller dan verwacht uitverkocht. Niet vanzelfsprekend wanneer het gaat om hetzelfde product als in voorgaande jaren, tegen een 20% hogere prijs!
Natuurlijk kunnen meerdere factoren een rol hebben gespeeld bij het snel uitverkocht raken van het product. Een eenduidige verklaring kon echter niet worden gegeven. Wel was men het er over eens dat de communicatie materialen er duidelijk beter uitzagen dan in de jaren ervoor. Een vertegenwoordiger gaf aan 'spontaan' te zijn gebeld door nieuwe klanten.
De evaluatie gaf aan dat er sprake was van - onder andere - een sterk gestegen bezoek aan de website:
Tijdens de communicatie campagnes zijn de volgende media ingezet: remarketing, banners, Facebook en LinkedIn advertising en posts, e-mail, print advertising, PR en Direct Mail. Voor de email marketing is gebruik gemaakt van het systeem Prosu mailer.
Feedback opdracht
De invulling van de opdracht is positief ontvangen, onderstaand de LinkedIn aanbeveling van mijn opdrachtgever: