Organisatie | Delta NV |
Functie | Online Communicatie adviseur Energie en Multi Media |
Periode | mei - september 2015 |
DELTA
DELTA is gevestigd in Middelburg, Zeeland. 70% van de inwoners van Zeeland neemt energie af van DELTA. Daarnaast kunnen inwoners water, kabel, zonnepanelen en beveiliging bij DELTA afnemen.
Aanleiding opdracht
Potential vervulde eerder een opdracht als Channelmanager Sales bij DELTA. In deze rol is intensief samengewerkt met het Online en Social Media Team. Zij waren enthousiast over de online kennis van Potential. Toen er een opdracht op de afdeling Online ontstond, heeft Potential deze rol vervuld.
Activiteiten en resultaten
Initiatiefnemer nieuwe website en verkoopkanaal
Potential is initiatiefnemer voor de vernieuwing van de website van DELTA. De producten en diensten van DELTA werden via verschillende websites verkocht. Tijdens de eerdere opdracht bij DELTA als Channelmanager Sales is het initiatief genomen om alle producten via één online saleskanaal te verkopen. Op basis van de customer journey en de persona's was de inschatting dat dit tot een duidelijke verbetering in de dienstverlening zou leiden. Voor de opdracht van Potential was dit voorstel twee keer afgekeurd, nu werd het wel goedgekeurd. Hierdoor ontstond ook behoefte aan een nieuwe website voor DELTA. In nauwe samenwerking met de manager van het Online & Social Team is het voorstel voor een nieuwe website geactualiseerd en aangevuld met een gedetailleerde business case. Hoewel ook het voorstel voor een nieuwe website twee keer eerder was afgekeurd, werd ook dit voorstel nu goedgekeurd. Hierdoor ontstond een omvangrijke investering in Online.
Realiseren nieuwe website
Na het goedkeuringstraject is Potential verantwoordelijk geweest voor een deel van het project rondom het realiseren van de nieuwe website: de keuze van het CMS en het opstellen van de criteria voor hosting. Werkzaamheden zijn uitgevoerd voor de leverancierskeuze en het opstellen van de randvoorwaarden voor toekomstige samenwerking.
Verbetering bestaande website
Om de overgang van de oude naar de nieuwe website makkelijker te maken is de menustructuur van de bestaande DELTA website verbeterd. De resultaten van een cardsorting onderzoek zijn hiervoor als basis gebruikt, vervolgens heeft overleg plaatsgevonden met verschillende afdelingen in de organisatie over de 'optimale' menustructuur. Om de bezoekers van deze drukbezochte website zo min mogelijk hinder te laten ondervinden, zijn in een korte tijd steeds delen van de website aangepast.
Uitvoeren online communicatie campagnes
Daarnaast heeft Potential een bijdrage geleverd aan verschillende communicatiecampagnes. Het ging hierbij om het ontwikkelen van banners, het maken van UTM-tags en het opzetten van e-mail campagnes. Voor het opzetten van de e-mail campagnes is gebruik gemaakt van systeem Tripolis.
Verzorgen SEO-cursus
Omdat men positief was over de SEO-kennis van Potential is een cursus 'Hoger scoren in Google' verzorgd voor medewerkers actief op het gebied van Online.
Referentie
Laura Straver was manager van de afdeling Online Communicatie en opdrachtgever van Potential. Na afloop van de opdracht heeft zij de volgende recommendation gegeven op LinkedIn: