Essent, ABN AMRO, Aviko en TenCate Grass hebben Potential ingeschakeld om een nieuwe strategische richting te bepalen.
Met resultaat! De geformuleerde plannen hebben een merkbaar effect gehad op de commerciële koers van deze grote organisaties. Wilt u ook de toegevoegde waarde van Potential ervaren?
Potential heeft tijdens de verschillende strategie opdrachten een eigen methodiek ontwikkeld: 'Structured Strategy'. Hiermee wordt op een gestructureerde manier de markt en de organisatie onder de loep genomen.
In de praktijk is gebleken dat met deze aanpak, grote interessante commerciële kansen worden onderscheiden. Of een geheel nieuwe blik op de markt ontstaat.
Helaas kunnen we niet altijd vermelden wat deze commerciële kansen waren of hoe de nieuwe blik op de markt er precies uit zag. Een nieuwe strategie heeft nu eenmaal een vertrouwelijk karakter. Toch hopen we u een indruk te geven! Opdrachten waarbij een nieuwe strategie is ontwikkeld, zijn:
TenCate Grass
Welke merknaam willen we hanteren, hoe ziet de positionering eruit, bedrijfsonderdelen samenvoegen of verkopen, afdelingen opheffen of uitbreiden? Bij het formuleren van de marketing- en communicatiestrategie voor de divisie kunstgras van TenCate waren er veel vragen waarop men een antwoord zocht. Een uitdaging: één strategie voor een divisie die bestaat uit verschillende ondernemingen en actief is in de hele regio EMEA. Lees meer >>
PostNL
Augmented Reality, print-to-web, welke technologieën zijn er en wat zijn de voor- en nadelen? Van een groot aantal Engelstalige, technische websites een eenvoudig te begrijpen overzicht maken, dat lukt alleen als je de materie leert doorgronden. Lees meer >>
ANWB
De campinggidsen van de ANWB zijn al jaren succesvol. Wat valt daar nog aan toe te voegen? Binnen ANWB was bekend dat sommige campings opvielen door het authentieke karakter, de leuke uitstraling. Verder onderzoek leerde dat er meer aan de hand was. De basis voor het begrip Glamping werd gelegd! Lees meer>>
Mediq
Hoe kun je op een zinvolle manier het assortiment uitbreiden van de producten die zonder recept worden verkocht? Dat was de vraag toen een hele grote apotheek werd omgebouwd naar de Mediq formule en er onvoldoende assortiment bleek te zijn. Het antwoord was eenvoudig, als je het eenmaal ziet..... Lees meer >>
Bristol-Myers Squibb / Mead Johnson
Zuigelingenvoeding voor kinderen met koemelk allergie, Mead Johnson is marktleider op dit gebied. De groep kinderen met allergie stijgt, toch bleek een omzetdaling voor Mead Johnson meer voor de hand te liggen. Een nieuwe visie op het klantproces bracht dit aan het licht. Lees meer >>
Aviko
Aviko is vooral bekend als producent van diepvries frites. Ambitie was om ook koelverse aardappelproducten te introduceren. De producten die op de markt zijn gebracht waren heel anders dan waar men oorspronkelijk aan dacht. Retail organisaties waren enthousiast.
ABN AMRO
Het ontwikkelen van een strategie voor een minder interessante doelgroep van ABN AMRO. Of zat het toch iets anders en was deze doelgroep juist wel interessant? Lees meer >>
Rabobank Facilitair bedrijf
Waarom zou je aan marketing doen wanneer je één grote vaste klant hebt? Dat was de vraag bij de start van deze opdracht. Aan het eind van de opdracht werd rekening gehouden met een omzetdaling van 25%. Dat kwam niet omdat men toendertijd vreesde dat de klant zou inkrimpen. Waar kon deze daling dan wel door worden veroorzaakt?
Essent
Een meningsverschil tussen de Raad van Bestuur en de directie van het energiebedrijf over de strategie. Wie heeft er gelijk? De oplossing van dit dilemma lag bij een goede analyse van het klantproces. Beide partijen bleken - in de basis - gelijk te hebben. Een alternatieve richting waar iedereen achter kon staan, werd gevonden. Meer weten? >>
FrieslandCampina
Een Product manager die een nieuwe productielijn aanschaft. Het staat niet in de functie omschrijving. Maar het is wel gebeurd. Voor het zover was, ging er wel wat aan vooraf.
Geïnteresseerd wat Potential voor uw organisatie kan betekenen?