Strategie advies

In welke richting zijn groeikansen?

Een nieuwe strategie formuleren: het lijkt zo simpel. Kansen en bedreigingen opstellen, sterktes en zwaktes formuleren, zo staat het in de theorieboeken.

In de praktijk wil het nog wel eens tegenvallen. De strategie komt neer op 'meer van hetzelfde', er zijn weinig nieuwe ideeën. Of er zijn juist allerlei wilde plannen voortgekomen uit een brainstormsessie. Leuk, inspirerend, maar ook een ver van uw bed show.

U zoekt een strategie die inspirerend is, maar ook optimaal gebruik maakt van de productiemiddelen die u al heeft, de dingen die uw organisatie al kan. 

Potential heeft voor verschillende grote gerenommeerde organisaties strategie opdrachten gedaan, zoals ABN AMRO, GlaxoSmithKline en TenCate Grass.

Meerdere keren hebben opdrachtgevers de opmerking gemaakt: 'Dat we dat niet eerder hebben gezien. Het is eigenlijk heel logisch!' De beste commerciële kansen zijn niet vergezocht of ingewikkeld, maar vaak verrassend logisch. Als je het eenmaal ziet. En dat is vaak het probleem. Hoe vaak gaat het overzicht niet verloren in de hectiek van de dag?

Structured Strategy

Soms is er een buitenstaander nodig, die fris tegen de organisatie en markt aankijkt. Maar wel een buitenstaander met een gespecialiseerde manier van kijken.

Potential heeft tijdens de verschillende strategie opdrachten een eigen methodiek ontwikkeld: 'Structured Strategy'. Hiermee wordt op een gestructureerde manier de markt en de organisatie onder de loep genomen. 

In de praktijk is gebleken dat met deze aanpak, grote interessante commerciële kansen worden onderscheiden. Of een geheel nieuwe blik op de markt ontstaat.

De commerciële koers van grote organisaties zoals Essent, ABN AMRO en Aviko is merkbaar gewijzigd door een strategische plan van Potential. Durft u het aan?

Neem contact op!