Organisatie | ANWB Kamperen |
Functie | Senior Marketeer |
Periode | mei - september 2007 |
ANWB
ANWB is één van de grootste uitgeverijen in Nederland. Bekend zijn de campinggidsen en het magazine KCK, de Kampeer & Caravan Kampioen.
Aanleiding opdracht
De Senior Marketeer kreeg een andere functie binnen de ANWB. Totdat een nieuwe Marketeer in vaste dienst was aangenomen heeft Potential de functie vervuld.
Inhoud opdracht
Gesignaleerd werd dat er nieuwe soorten campings ontstonden. Bij het kiezen van een camping werden andere aspecten belangrijk die niet in de campinggids vermeld stonden.
Potential heeft een inventarisatie gemaakt van nieuwe soorten campings en kwam daarbij allerlei inspirerende varianten tegen: pipo-wagens, boomhutten, kampeervlotten, boerententen en nog veel meer. Er was sprake van een duidelijke trend. Een ontwikkeling van 'gewoon kamperen' naar 'een beleving'. Een beweging ook naar meer luxe en gemak met tenten die al klaarstonden als de gasten aankwamen. Inclusief Auping bed!
In het Strategisch Marketingplan heeft Potential geadviseerd om meer aandacht te besteden aan deze bijzondere campings. Op basis hiervan is later het begrip 'Glamping' geïntroduceerd. In het Strategisch Marketingplan is verder veel aandacht besteed aan online marketing. Daarnaast zijn er 15 nieuwe productideeën voorgesteld.
De Kampeer & Caravan Jaarbeurs is voorbereid. Leiding is gegeven aan 2 junior marketeers.
Referentie
Opdrachtgever Frank Jacobs gaf de volgende beoordeling:
Ik ben geen voorstander van rapportcijfers als je geen referentiepunten hebt. Dan geeft een oordeel weinig informatie, maar als ik het zou moeten doen ergens tussen 8 en 9. Ik ben zeer tevreden over de manier waarop je met enthousiasme in korte tijd toch gewicht hebt kunnen geven aan de koers en over je prettige samenwerking met de collega’s waarmee je het schip (of in ons geval misschien de caravan) in beweging hebt gekregen.
Vind hier de volledige Feedback ANWB.